søndag den 10. august 2014

Den helt rigtige juniorseng




Vi har længe været på udkig efter den helt rigtige juniorseng til Alberte, hvilket dog har været noget af en opgave. I starten af året faldt jeg over en seng, der var helt perfekt, den var desværre bare udgået i IKEA og ville ikke komme på lager igen. Derfor sover Alberte stadig i tremmeseng, selvom hun fylder 3 år til oktober. Jeg tror faktisk heller ikke at nogen af os har været klar til at tage springet med at skifte den trygge tremmeseng ud med en "stor" juniorseng. Det hele havde nok været lidt nemmere for os forældre at forholde os till, hvis man havde en lillebror eller lillesøster, som enten lå i vugge eller tremmeseng - men det har vi ikke og derfor er det en smule hårdt, når ens "lille" pige bliver så stor. Det er dog en kendsgerning og nu tror jeg, vi alle er ved at være klar til at tage springet fra tremmeseng til juniorseng. 


Jeg har set en rigtig fin seng fra FLEXA play, som jeg tror vil være en oplagt mulighed. Jeg er bare en smule bange for om den bliver for stor for hende at starte med. Den er trods alt 90x190 cm - og det synes jeg godt nok lyder en anelse stort. 
Sengen er kommet på lager i illums bolighus og sælges i ilva fra i dag - så turen går til ilva senere i dag for at Alberte kan prøve den.

Jeg håber meget snart, vi kan vinge juniorseng af på listen over ting, der skal købes. Det er heller ingen hemmelighed, at der står mange andre ting fra Flexa PLAY på ønskelisten.


               

4 kommentarer:

  1. Jeg synes også, at den er helt afsindig fin. Følelse af, at sengen er stor, kan måske mindskes med et væld af bamser og lign. Mon ikke Alberte har sådan nogle, der må inviteres med op? :)

    Jeg har også været ret lun på den seng, men fordi det ikke er muligt at få en sengehest til den, har jeg desværre afskrevet den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det har du helt helt i. Hun har nemlig ALT for mange bamser, så det var en rigtig god ide at bruge dem som fylde i sengen :-)
      Det er desværre også et minus for mig, at der ingen sengehest er til den. Vi var ude at prøve den igår, og den var godt nok stor til hende, men hun synes i hvert fald at det var sengen for hende. Hun er ikke så "aktiv" om natten, så tror ikke hun vil falde ned, men man kan jo aldrig vide sig sikker. Åh det er godt nok svært at vælge. Hvilke har i ellers haft kigget på? Måske du kan give mig mere at tænke over ;-)

      Slet
    2. Hov, fik slet ikke lige set, om du havde svaret. Så lidt sent retursvar fra mig :)

      Jeg er blevet ret vild med den nye wood-serie fra Oliver Furniture, men den er alt, alt for dyr. Men den "almindelige" flexa white-serie har også nogle ret gode muligheder.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...